26.8.14

programul de dimineaţă al unei mame

de dimineaţă, doar, fiindcă până seara uit aproape complet ce (şi de ce) am făcut dimineaţa. acum, cât e încă proaspătă dimineaţa, iar calculatorul nu s-a trezit
                                fiind un pic încremenit în proiect
                                 să vă zic:


m-am trezit la 7.27, nu invidiaţi boieria, încă n-a început grădiniţa. la cum procrastinează fiul meu ( pe modelul hai la baie, stai mă zoc pusin) cred că o să ne trezim la 5 ca să ne strecurăm printre porţile care se închid, cică nemiloase, la 8.30.

aşa. 7.29. te ai teziiit, mami. sari din pat. de aseară, rămase în maşină, nişte rufe spălate. mai aşteptaţi. nişte mere cu cotoarele scoase într-o farfurie. nişte cartofi fierţi şi ouă fierte, pentru o porţie de cartofi franţuzeşti hotărâţi de forţă majoră, deoarece fasolea verde fără mărar (de care nu aveai) e ca nunta fără fluturi care zboară din cutii. mic dejun de urgenţă pentru cel mic.lapte cu cereale. scurge tot laptele. apoi mănâncă cerealele înmuiate. mami, dai sevesel. steg lapte de pe massă. su't cu'at. între timp, mami: curăţă merele. unele le taie, altele le rade. pe cele rase le stropeşte cu zamă de lămâie şi cu scorţişoară şi cu puţin zahăr (disclaimer:pregătiri ce se vor dovedi inutile, produsul final va ajunge la gunoi). merele tăiate se pun la fiert cu coajă de lămâie şi cuişoare. vor ajunge suc de mere, că ferească Sfântul să bea suc de mere proaspăt. asta e, m am consolat şi cu această nereuşită.hai să te duc la baie. nu vei, mai manansi pusin si apoi vin.

cartofii sunt curăţaţi de coajă, ouăle la fel.
mami, vei mananssi unt. mami, nu se muşcă din unt direct!!! ba da. ba nu. ba da. ba da. ba nu!! vezi, asta ziceam şi eu. vizigotul, deşi încuiat, muşcă din unt.
făina se amestecă cu grişul şi cu praful de copt pentru proiectul care va fi ajuns la gunoi, deşi încă nu ştim asta, dar începem să avem oarecari bănuieli. mami, să nu te apropii de cuptor, că e fierbinte. ba da, apopii cutou nu e fibinte. eu palpitaţii. mami, crede-mă, dacă spun asta, e fierbinte! nuuuuu e fibinte. nu se apropie totuşi.
sucul e pe foc, ochiul din spate.
se rade brânză. se tapetează două vase cu unt. unul pentru cartofi franţuzeşti, celălat pentru budinca de mere, ce va fi ajuns la gunoi - gata, acum ştim asta.

mami, vei cânssi. ce să cânt. whis on dă bas.
 pfffff.

the wheels on the bus go... radem brânza round and round...
round and round...scurgem sucul de mere în sticlă, cu un cuţit pus sub sticlă... round and round. fuck m-am ars, all through the town.

hai mami cânssi a băiat.

mami, hai să ne jucăm altceva, uite, adu-mi te rog un obiect albastru. tăcere, ignore 10 sec. apoi mami cânssi a băiat.
the...wipers of the bus go swish swhis swosh ...punem un strat de făină, unul de mere, unul de făină, din ce în ce mai circumspectă.... swish swish swosh...mami cânssi mai tae a băiat. SWISH SWISH SWOS. amestecăm brânză cu cartofi cu unt cu smântână, băgăm la cuptor. 1 tavă mai sus, o tăviţă mai jos.
 all...through the town...Tudor, mă ajuţi să întind rufele şi pe urmă facem baloane. NU, vei fassi baloane.
Adu-mi ligheanul de la baie te rog, să punem rufele.NU. Bine...poi fassi baloane.

Întindem rufele. beau o gură de cafea. sortez MORMANUL de vase rezultate, gata de spălat. Arunc coji, cotoare, coji de ou, coji de cartoi, multitudinea de şerveţele... the horn of the bus go cling cling cling...

mami vei zosi a te'n. mă dau moartă în păpuşoi, dar iuţesc ritmul. mami nu a auzzit. ZOCI a Tudol a ten!!!da, mami, în 2 minute, să scot mâinile din apă...vei viiiii...şi să mă şterg (încă un vas) ...vei viiii mamiiii- şi mă duc.

cartofii sunt gata.
budinca e praf. bagi furculiţa o scoţi plină de făină. deasupra şi dedesubt e arsă. game over.
mami, hai să ne spălăm că vine peperu. nu vei speli. hai să facem baloane, lecţia 2, facem baloane cu puişori.
peperu intră pe uşă. OOOOK.
Un balet şi 15 vorbe, timp în care strâng patul, pun apa în sticla "pentru afară" ("am cumpărat şi eu una") aranjez fructe în cutie ("dar dacă vrea biscuiţi?"...pun şi biscuiţi). scot haine din grămada care zace în fotoliu (sfoara de rufe trebuie eliberată de cele vechi înainte de a le întinde pe cele noi) şi ud florile şi mai şterg cu mâna din petalele căzute şi mami fufăm a fug, şi suflăm şi în fulgul ieşit ieri din pernă, când am schimbat tot patul pentru că există şi accidente.

ce număr are peperu la maşină?
sinsi si sase...

şi mami ce număr are?
sate si sase ( nimeni nu i-a zis numerele noastre de la maşini, a descoperit bunică-sa ieri, din întâmplare, că le ştie).

astea sunt figur, ca să-l dezbrac.
sssstai, vei desssfasi sidur pempes. udi e eastic?
i-l arăt. să i-l desfac eu ar putea compromite absolut întreaga operaţiune!!!

vei desssfasi selalat, udi e?
îi arăţi şi celălalt elastic, nimic nu mai tropăie, ai depăşit deja cu 20 de minute ora la care trebuia să pleci de acasă ca să ajungi la timp.

aveţi pepene în cuptor şi mâncarea în frigider, pardon invers.
ok.

se spală, sssstai, vei sai a baie. mami, este destul de periculos...nuuuuu e pelicuos, stai sai. sare...
îl şterg.
îl îmbrac.
parlamentează cu bunică-su despre beteta mov sau beteta verde, despre ce parc vizitează azi. de obicei nu  ajung la un acord.
beau cafea.
ei pleacă...
pup-o pe mami.
pa, mami, pesi a vivici!
pleacă mami, da.
beteta mov e bună azi.
da, mami, e bună.
beteta vede e mudă.
da, mami, aia verde e murdară.
pa mami.
pa mami, te iubesc.
sssi eu te ebesc

pleacă. fac duş. azvârl mâncarea în rucsac, rucsacul în hol. duc gunoiul. caut chei

caut chei.

caut chei.

găsesc.

plec.

pe hol, o vecină

- Ce faceţi, bună ziua.
-Bine, plec la serviciu.
- Şi cel mic?
- Cu bunicul, afară deja.
- Aaaaa, nu-l lăsaţi singur?
- ?????? DoamnĂ, are 2 ani şi 10 luni!
- Eh, mai sunt şi părinţi iresponsabili...


Mda. Merele trebuie sp fie fff zemoase. Dar fffffff zemoase, da? al'fel budinca aia nu iese.







Niciun comentariu: